Torba na kierownicę Extrawheel Handy
Torba na kierownicę roweru to obowiązkowe akcesorium zarówno rowerowego turysty, jak i fanów rekreacyjnych wycieczek po najbliższej okolicy. Jest bardzo praktyczna i wygodna. Idealnie sprawdza się do przechowywania aparatu, powerbanku, przekąsek, dokumentów czy innych ważnych dla was rzeczy, które chcecie mieć pod ręką. Torba rowerowa na kierownicę, która w ostatnim czasie jeździ ze mną wszędzie, z pewnością charakteryzuje się wysoką jakością wykonania oraz niezawodnością nawet w trudnym terenie. Za to bardzo ją cenię.
Extrawheel – polska firma z małej małopolskiej wsi Harklowa, której siedziba znajduje się pomiędzy atrakcją szlaku architektury drewnianej a jednym z najlepszych szlaków rowerowych w Polsce – Velo Dunajec. Firma specjalizuje się w produkcji przyczepek oraz sakw rowerowych.
CHARAKTERYSTYKA TOREB EXRAWHEEL
Torby na kierownicę polskiej firmy Extrawheel są dość nowym produktem na rynku rowerowym. Zdążyły już jednak wyrobić sobie renomę i coraz częściej pojawiają się na szlakach rowerowych. Torby te występują w dwóch wersjach materiałowych oraz w dwóch rozmiarach. Na zdjęciach prezentuję Wam model Handy Premium XL Black i Handy Premium Blue.
ROZMIAR
Mniejsza wersja ma 5 litrów pojemności. Bez problemu zmieścicie w niej aparat (bezlusterkowiec), okulary, powerbank, portfel, batony i jeszcze kilka dodatkowych drobiazgów. Do dużej, o pojemności 7,5 litra, wejdzie jeszcze sporo więcej. Jest ona bardzo pojemna i świetnie sprawdzi się jako jedyna torba na wycieczkę lub jako uzupełnienie sakw na długiej wyprawie. Mała torba idealnie mieści się w dużej.
Model: | Handy | Handy XL |
---|---|---|
pojemność | 5l | 7,5l |
wysokość | 19cm | 23,5cm |
szerokość | 23cm | 25cm |
głębokość | 12cm | 14cm |
obciążenie | 7kg | 7kg |
waga (z mocowaniem) | 0,65kg | 0,9kg |
MATERIAŁ
Torba wyprodukowana jest w Polsce, ale z najwyższej jakości niemieckich materiałów. Wersja Premium uszyta jest z Cordury, czyli najbardziej wytrzymałego materiału tkaninowego na świecie. Jej elementy połączone są wytrzymałymi nićmi poliestrowymi, a szwy są wzmocnione i uszczelnione. Dzięki temu torba jest wodoodporna, dlatego możecie mieć pewność, że zawartość zostanie sucha. Dodatkowo jej konstrukcja jest usztywniona i nie deformuje się nawet wtedy, gdy ją mocno wypchacie.
Wersja podstawowa uszyta jest z poliestru. Torby te również są wodoodporne i łatwo się je czyści, ale są o ok. 5-10g cięższe od wersji Premium.
ZAMYKANIE
Torba Extrawheel Handy jest wygodna i prosta w użytkowaniu. Podczas jazdy otwiera i zamyka się ją jedną ręką. Zamykanie jest inne niż w konkurencyjnych torbach Ortlieb. Nie ma magnesów tylko klik, który po ściśnięciu dwoma palcami otwiera klapę.
DODATKI
W środku torba wyposażona jest w dodatkową kieszeń na zamek, do której można wrzucić pieniądze lub dokumenty. Po bokach są zaczepy na pasek, dzięki czemu np. podczas zwiedzania można ją zabrać ze sobą i wygodnie nosić na ramieniu.
KOLORYSTYKA
Torby na kierownicę Extrawheel Handy występują w sześciu wersjach kolorystycznych: czarna, czerwona, szara, żółta, niebieska i zielona. Na każdej znajdują się elementy odblaskowe po bokach oraz z przodu w postaci logo. Design toreb dopasowany jest do pozostałych produktów marki Extrawheel. Wszystko jest spójne, estetyczne i świetnie prezentuje się na rowerze.
Więcej o sakwach Extrawheel pisałem w innych tekstach: Wayfarer i Rambler oraz Biker i Rider
MOCOWANIE DO KIEROWNICY
Torby mocowane są do kierownicy za pomocą uniwersalnego systemu Rixen&Kaul. Uchwyt składa się z dwóch obejm do kierownicy o średnicy rury 22-26 mm oraz 31,8 mm. Na obejmy nakłada się element, w który wpina się torbę. Montaż uchwytu jest bardzo łatwy. Wystarczy odpowiednio ustawić i dokręcić 4 śrubki do obejm oraz 2 śrubki do dodatkowej linki stabilizującej. Co ciekawe, uchwyt jest kompatybilny z torbami Ortlieb.
Konstrukcja jest bardzo solidna i sztywna. Torba nie wypina się, nie podskakuje i nie kiwa się na boki nawet na nierównych nawierzchniach.
CENA
Torba na kierownicę Extrawheel Handy Premium (mniejsza) w sklepie producenta kosztuje 329zł, a w rozmiarze XL – 349zł. Poliestrowe wersje są odpowiednio 30 i 40 zł tańsze.
Tekst powstał w ramach współpracy z firmą Extrawheel, która przekazała torby do testów.