Biker i Rider – nowa wersja sakw rowerowych Extrawheel
Biker i Rider to sakwy, które już pojawiły się na blogu, ale od tamtego czasu sporo się zmieniło, dlatego chcę zaprezentować Wam odświeżoną i technologicznie ulepszoną wersję. Wyprodukowane pod Tatrami, przy szlaku Velo Dunajec, polskie sakwy Extrawheel Biker i Rader to najlepiej sprzedające się sakwy tej marki. Dlaczego są tak popularne? Za sukces odpowiada wysoka jakość, zaawansowana technologia i ciekawa kolorystyka.
Extrawheel – polska firma z małej małopolskiej wsi Harklowa, której siedziba znajduje się pomiędzy atrakcją szlaku architektury drewnianej a jednym z najlepszych szlaków rowerowych w Polsce – Velo Dunajec. Firma specjalizuje się w produkcji przyczepek oraz sakw rowerowych.
SAKWY BIKER I RIDER
O sakwach Extrawheel Biker i Rider pisałem już 2 lata temu. Dzisiaj chciałbym Wam przybliżyć te same modele, ale jednak sporo zmienione. Firma cały czas się rozwija. Do produkcji swoich sakw wprowadzane są nowe technologie, a to wszystko z myślą o rowerzystach, którzy mają otrzymać wysokiej jakości produkt. Zapraszam do krótkiego porównania.
POJEMNOŚĆ
Tutaj akurat nic się nie zmieniło. W dalszym ciągu sakwy Biker mają łączną pojemność 50 litrów (2x25l) i przeznaczone są na tylny bagażnik. Natomiast te mniejsze, sakwy Rider mają w sumie 30 litrów (2x15l) i co ważne, możemy zawiesić je zarówno na przednim, jak i na tylnym bagażniku. Zestaw taki ma łącznie 80 litrów i gdy dodamy do kompletu worek transportowy to wystarczy to do spakowania się nawet w kilkumiesięczną podróż.
MATERIAŁY
Nowe sakwy Biker i Rider uszyte są z poliestru i pokryte przezroczystą warstwą PVC, co nadaje mu doskonałe właściwości techniczne. W poprzednich modelach warstwa PVC stosowana była wewnątrz sakw, a na zewnątrz tylko na ściance z hakami. Teraz zastosowana jest również na froncie, czyli w moim przypadku na niebieskim panelu. W praktyce teraz ta ścianka jest bardziej gładka i śliska.
Najważniejszą zmianą jest jednak sposób łączenia materiałów. Wcześniej były one szyte i dodatkowo laminowane od wewnątrz. Teraz są one zgrzewane wysokimi częstotliwościami. To technologia, która nie tylko gwarantuje doskonałą wodoodporność i estetykę, ale także powtarzalność procesu produkcji. Jeśli chodzi o wodoodporność to sakwy Extrawheel zawszy doskonale chroniły przed wodą. Tak jest nadal! Warunkiem jest ich czterokrotne zrolowanie.
Dodatkowym wzmocnieniem w nowej wersji sakwy Biker jest grubsza o 1mm płyta wewnętrzna, która odpowiedzialna jest za usztywnienie całej konstrukcji.
MONTAŻ NA BAGAŻNIKU
W sakwach Biker i Rider firma Extrawheel zastosowała niemiecki system Rixen&Kaul, który jest banalnie prosty w montażu. Jest to dokładnie to samo mocowanie, które występowało we wcześniejszej wersji. Wystarczy zawiesić sakwy na bagażniku, a specjalnie wyprofilowany uchwyt sam zaciśnie się na rurce bagażnika. Dodatkowym zabezpieczeniem przed wypadnięciem sakwy jest mały element blokujący pomiędzy uchwytami, a przed bujaniem się na boki zapobiega regulowany dolny zaczep. Warto podkreślić, że uchwyty Rixen&Kaul, dzięki swojej płynnej regulacji są dopasowane do rurek o średnicy od 6 do 16mm.
Nie myślcie, że w tym temacie nic się nie zmieniło. W obu modelach wzmocniono haki – są one o kilka milimetrów grubsze, a przez to solidniejsze. W mniejszych sakwach Rider zwiększony został rozstaw haków z 14 na 16cm. Poprawia to stabilność sakwy na bagażniku, ale musicie wiedzieć, że teraz nowa sakwa Extrawheel Rider nie pasuje do popularnego przedniego bagażnika Crosso.
KOLORYSTYKA
To najbardziej widoczna zmiana. Extrawheel w modelach Biker i Rider wprowadził aż 6 wersji kolorystycznych: czarny, czerwony, szary, żółty, zielony i niebieski. Oczywiście we wszystkich sakwach pozostały charakterystyczne dla marki paski koloru czerwonego oraz odblaski w kształcie logo na bocznych, czarnych ściankach.
PRZEZNACZENIE
Sakwy są uniwersalne! Nie trzeba ich wieszać parami, więc gdy nie potrzebujemy większej ilości bagażu, np. dojeżdżając do pracy, można zawiesić na bagażniku tylko jedną sakwę. Poza tym świetnie sprawdzają się na wielodniowe wyprawy rowerowe, na zakupy, do pracy czy podczas zwykłej wycieczki.
Warto dodać, że Extrawheel wprowadził do sprzedaży pasek na ramię, dzięki któremu wygodnie można zabrać sakwę ze sobą. Pasek jest regulowany i ma uniwersalne zaczepy dzięki czemu pasuje nie tylko do sakw i toreb rowerowych Extrawheel, ale także innych produktów na rynku.
Tekst powstał w ramach współpracy z firmą Extrawheel, która przekazała sakwy do testów.