Extrawheel – sakwy rowerowe Biker i Rider
Sakwy rowerowe Extrawheel z roku na rok zyskują coraz większą popularność i coraz częściej spotkać je można na bagażnikach rowerzystów. Nic dziwnego, bo przecież charakteryzują się one wysoką jakością wykonania połączoną z bardzo przyjemnym dla oka wyglądem. Te polskie sakwy rowerowe naprawdę dobrze się sprawdzają i są poważną konkurencją dla bardziej znanych producentów.
Extrawheel – polska firma z małej małopolskiej wsi Harklowa, której siedziba znajduje się pomiędzy atrakcją szlaku architektury drewnianej a jednym z najlepszych szlaków rowerowych w Polsce – Velo Dunajec. Firma specjalizuje się w produkcji przyczepek oraz sakw rowerowych.
O sakwach Extrawheel pisałem Wam już ponad rok temu prezentując modele Wayfarer i Rambler. Z pewnością widzieliście je na fotkach z moich rowerowych wypraw i wycieczek. Teraz zaprezentuję Wam kolejne dwa modele.
SAKWY BIKER I RIDER
Sakwy Extrawheel Biker pojawiły się w sprzedaży już w poprzednim roku, ale model Rider to całkowita nowość, która właśnie weszła na rynek.
POJEMNOŚĆ
To jedyna różnica pomiędzy tymi modelami sakw. Sakwy Biker mają łączną pojemność 50 litrów (2x25l) i przeznaczone są na tylny bagażnik. Natomiast sakwy Rider są mniejsze, mają w sumie 30 litrów (2x15l) i co ważne, możemy zawiesić je zarówno na przednim, jak i na tylnym bagażniku. Zestaw taki ma łącznie 80 litrów, czyli ma o 5 litrów więcej niż komplet sakw Wayfarer i Rambler.
MATERIAŁY
Oba modele dostępne są w dwóch wariantach materiałowych. Wersja podstawowa wykonana jest z poliestru o gramaturze 270g, natomiast wersja PREMIUM z niemieckiej Cordury, czyli najbardziej wytrzymałego materiału tkaninowego na świecie. Oba materiały wizualnie są bardzo podobne do siebie, a odróżnienie ich możliwe jest dopiero po bliższym przyjrzeniu. Sakwy Rider i Biker są wodoodporne pod warunkiem czterokrotnego zrolowania, a ich szczelność dodatkowo wzmacniają laminowane szwy.
MONTAŻ NA BAGAŻNIKU
W sakwach Biker i Rider firma Extrawheel zmieniła system montażowy. Zastosowano tutaj niemiecki system Rixen&Kaul, który jest banalnie prosty w montażu. Wystarczy zawiesić sakwy na bagażniku, a specjalnie wyprofilowany uchwyt sam zaciśnie się na rurce bagażnika. Dodatkowym zabezpieczeniem przed wypadnięciem sakwy jest mały element blokujący pomiędzy uchwytami, a przed bujaniem się na boki zapobiega regulowany dolny zaczep. Warto podkreślić, że uchwyty Rixen&Kaul, dzięki swojej płynnej regulacji są dopasowane do rurek o średnicy od 6 do 16mm.
KOLORYSTYKA
Generalnie wszystkie produkty Extrawheel mają spójną czarno-czerwoną kolorystykę, więc spokojnie można łączyć ze sobą wszystkie sakwy tworząc odpowiedni zestaw. Sakwy Biker i Rider są jednak bardziej czarne niż poprzednicy, a czerwony kolor występuje tylko na pasach ściągających. Dodatkowo wszystkie sakwy posiadają elementy odblaskowe umieszczone zarówno z przodu jak i z tyłu.
PRZEZNACZENIE
Sakwy są uniwersalne! Nie trzeba ich wieszać parami, więc gdy nie potrzebujemy większej ilości bagażu, np. dojeżdżając do pracy, można zawiesić na bagażniku tylko jedną sakwę. Poza tym świetnie sprawdzają się na wielodniowe wyprawy rowerowe, na zakupy czy podczas zwykłej wycieczki. Warto dodać, że sakwy Extrawheel mają 5-letnią gwarancję!
JAKIE SAKWY EXTRAWHEEL WYBRAĆ?
Polskie sakwy Extrawheel można zakupić bezpośrednio u producenta.